قرارگرفتن کتاب تاریخ اقتصادی شهر مشهد در کتابخانه جدیدالتاسیس بریکس پلاس «فورد در برابر فراری» در شبکه نمایش روایت یک جدایی «در انتهای شب» پخش مسابقه «قهرمان» از تلویزیون پایان نگارش فیلم نامه سریال «محله چینی‌ها» دیوید فینچر «زندگی و زندگی» در راه روسیه حسن پورشیرازی بهترین بازیگر جشنواره ترانسیلوانیا شد حکایت ۳ عابر و جهان بینی برعکس پیرمرد نابینا درباره قدرت الله ایزدی، کمدین اصفهانی که عشق امام رضا(ع) زندگی‌اش را دگرگون کرد مینی‌بوس تبلیغاتی نگاهی به نمایشگاه «وضوح ناقص» در نگارخانه آسمان مشهد | آدم‌هایی که خودشان را به یک شیشه نازک مات نزدیک می‌کنند معرفی اعضای هیئت داوری بخش عکس جشنواره «مهروشید» + اعلام اسامی راه‌یافتگان روکشی مهوع با رنگ‌های شاد! | درباره «سال گربه» فیلم جدید مصطفی تقی زاده جزئیات فروش سینما‌های خراسان رضوی در خرداد ماه ۱۴۰۳+اینفوگرافی مادری که خودش ناف را قیچی می‌زند نقد و بررسی کتاب «زبان اینترنتی فارسی» معرفی نامزد‌های ایرانی جایزه آلما مقایسه دیدگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره فرهنگ و ادبیات
سرخط خبرها

پنجمین نشست تعاملی «رسانه در میدان» در مشهد برگزار شد | بررسی ۴ مرحله کار خبری در شرایط بحران

  • کد خبر: ۲۳۳۵۱۱
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
پنجمین نشست تعاملی «رسانه در میدان» در مشهد برگزار شد | بررسی ۴ مرحله کار خبری در شرایط بحران
پنجمین رویداد از سلسله نشست‌های انتقال تجارب «رسانه در میدان» در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پنجمین رویداد از سلسله نشست‌های انتقال تجارب «رسانه در میدان»، ظهر امروز (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) با حضور سیدعلی میررضوی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و انجمن‌های صنفی مطبوعاتی و جمعی از اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی در تالار همایش‌های شهرداری مشهد برگزار شد.

پنجمین نشست تعاملی «رسانه در میدان» در مشهد برگزار شد | بررسی ۴ مرحله کار خبری در شرایط بحران

چهار مرحله بحران

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور در این مراسم اظهار کرد: بحران به معنای عام خود دارای چهار مرحله است؛ ابتدا دوره پیش از بحران رخ می‌دهد، سپس در جریان وقوع بحران قرار می‌گیریم، بعد از آن نوبت به دوره پسابحران می‌رسد و در انتها مرحله بازگشت به قبل از بحران به وقوع می‌پیوندد. در هر چهار مرحله، خبرنگار باید در اوج آرامش فکری باشد، از تفکرات سیاسی و جناح‌بندی‌های مختلف فاصله بگیرد و دلیل اصلی وقوع بحران را هدف تولیدمحتوای رسانه‌ای قرار بدهد.

پنجمین نشست تعاملی «رسانه در میدان» در مشهد برگزار شد | بررسی ۴ مرحله کار خبری در شرایط بحران

وی افزود: در هر کدام از این مراحل، شیوه‌های مصاحبه، تدوین مطالب و انتشار آن متفاوت با مرحله دیگر است. به طور مثال، زمانی که بحران در حال وقوع است، صرفاً مصاحبه خبری کاربرد پیدا می‌کند، اما در مرحله پس از بحران، مصاحبه تفصیلی کاربرد پیدا می‌کند و هرچه از زمان وقوع حادثه فاصله می‌گیریم، بر عمق تولید اخبار افزوده می‌شود، زیرا مخاطب انتظار دارد به تدریج از ابعاد پیدا و پنهان بحران آگاه شود و موشکافانه موضوع را بررسی کند.

پنجمین نشست تعاملی «رسانه در میدان» در مشهد برگزار شد | بررسی ۴ مرحله کار خبری در شرایط بحران

در انتهای این نشست کارگاهی، مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، خبرنگاران و اصحاب رسانه به نگارش میدانی مصادیق مختلف گزارش از سوژه‌های مختلف پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->